نوشته شده توسط : moragheb

دکتر علیرضا ناجی رییس مرکز ویروش شناسی دانشگاه شهید بهشتی گفت:‌ درباره سینوفارم مطالعات نشان داده است که سینوفارم در افرادی که سن بالای ۶۰ سال دارند، ممکن است عملکرد مناسبی نداشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره اما و اگرها در خصوص تاثیرگذاری واکسن‌های کرونا بر واریانت‌های مختلف این ویروس توضیح داد.

مقالات بیشتر:مرکز توانبخشی سالمندان

دکتر علیرضا ناجی درباره افراد بالای ۶۰ سالی که سینوفارم تزریق کرده‌اند، گفت: باید این مطالعه و برنامه‌ریزی از سوی وزارت بهداشت انجام شود و اگر نقصانی وجود دارد که به نظر می‌آید وجود دارد، باید به فکر دوزهای بوستر یا یادآور برای این گروه‌ها باشند . به هر حال هم کادر درمان و هم افرادی که در سنین بالا بودند و واکسن را تزریق کرده‌اند، پنج تا شش ماه از واکسیناسیون‌شان گذشته و بر این اساس باید به فکر دوزهای بوستر بود که بر اساس مطالعاتی که انجام می‌شود، می‌توان از این اقدام جواب گرفت.

ناجی ادامه داد: بسته به نوع واکسن، دوز "بوستر" بین شش تا ۱۰ ماه بعد از واکسیناسیون می‌تواند تزریق شود و معمولا توصیه بعد از شش ماه می‌شود. به خصوص در گروه‌های سنی بالا که ریسک بالاتری دارند یا  کادر درمان که برخورد بیشتری با بیماران دارند یا کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، توصیه می‌شود که دوز بوستر برایشان تزریق شود. به عنوان مثال کشو انگلستان دارد بررسی می‌کند تا در اوایل پاییز بالای ۵۰ سال را واکسن بوستر بزند. در عین حال امارات هم اعلام کرده برای کسانیکه سینوفارم تزریق کرده، می‌خواهد دوز بوستر فایزر را آغاز کند.

مقالات دیگر:گل فروشی شهرک غرب



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : moragheb

مقامات بلژیک اعلام کردند: هفت نفر از ساکنان یک خانه سالمندان به دلیل ابتلا به نوعی از کروناویروس موسوم به B.۱.۶۲۱ فوت کرده اند.

فوت ۷ سالمند بلژیکی به دلیل ابتلا به کرونای کلمبیایی

 مقامات محلی می گویند: این هفت نفر که به طور کامل در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه شده اند به سویه ای از ویروس آلوده شده اند که اولین بار در کلمبیا شناسایی شده است.

مقالات بیشتر:هزینه آسایشگاه سالمندان

یک تیم از متخصصان ویروس شناسی با اعلام فوت این هفت نفر اظهار داشتند: تمامی آنان به کروناویروس نوع B.۱.۶۲۱ آلوده شده اند که در هفته های اخیر در ایالات متحده شناسایی شده و موارد ابتلا به آن در اروپا نادر است.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماریها در اروپا، گونه B۱.۶۲۱ را به عنوان بخشی از سویه کاپا و نه به عنوان یک نوع مجزا از ویروس معرفی کرده است.

بنابر گزارشها این هفت سالمند ۸۰ تا ۹۰ ساله بوده اند و وضعیت جسمی برخی از آنان نامساعد بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در حال حاضر در مورد اینکه آیا B.۱.۶۲۱ نسبت به دیگر سویه ها و گونه های کروناویروس از قدرت سرایت بیشتری برخوردار است، اطلاعاتی در دست نیست.



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : moragheb

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با اشاره به اینکه در سال ۱۴۲۱ جمعیت سالمندان ایران دو برابر می‌شود و در سال ۱۴۳۵ به یک سوم جمعیت کشور خواهد رسید، گفت: نخستین برنامه عملیاتی روشمند در حوزه سالمندی در سال ۱۴۰۲ پیاده‌سازی می‌شود.

شعار سال:حسام‌الدین علامه  بر تاکید بر ضرورت پیاده‌سازی علمی سند ملی سالمندی اظهار کرد: این دبیرخانه از خرداد ماه همزمان با دریافت بودجه فرآیندهای لازم و ضروری زیرساختی به منظور پیاده‌سازی سند را آغاز کرده است و امیدواریم که اولین برنامه عملیاتی دستگاه‌ها مبتنی بر برنامه راهبردی اقتصادی از سال ۱۴۰۲ امکان پیاده‌سازی فراهم شود.

 مقالات بیشتر:آسایشگاه سالمندان تهرانپارس

وی افزود: برای سال ۱۴۰۱ نیز دستگاه‌ها می‌توانند برنامه‌هایی را  به صلاحدید و تدبیر خود براساس برنامه و بودجه‌ای اولویت‌دار و در تعامل با سازمان برنامه و بودجه به صورت غیر روشمند اجرا کنند.

وی با اشاره به شتاب سالمندی کم نظیر ایران در جهان ادامه داد: پیش‌بینی این است که در سال ۱۴۲۱ جمعیت سالمند ایران دو برابر می‌شود و در سال ۱۴۳۵، جمعیت سالمندی از ۳۳ درصد عبور می‌کند و این مساله توجه و تمرکز جدی به حوزه سالمندی را جدی‌تر می‌کند.

علامه در ادامه بر لزوم ایجاد زیرساخت خدمات داوطلبانه و در منزل برای سالمندان تاکید کرد و افزود: طبق پیش‌بینی فقط پنج میلیون سالمند تنها در دو دهه آینده خواهیم داشت و با توجه به اینکه نگهداری این افراد در بستر اجتماع و درون خانواده سخت خواهد شد به همین منظور ایجاد پوشش مستمری مناسب، بیمه تکمیلی و مراقبت میان مدت سالمندی ضرروتی انکارناپذیر است و باید در برنامه‌ها بستر و فرایند اجرایی این مهم مورد توجه قرار گیرد.

مقالات دیگر:باشگاه ورزشی بانوان پونک



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : moragheb

شیراز-ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه دریافت واکسن کرونا به‌خصوص در سالمندان تا ۹۰ درصد از مرگ‌ومیر جلوگیری می‌کند. گفت: مراجعه هر چه سریعتر افراد بالای ۶۰ سال، شرایط را برای واکسینه‌شدن گروه‌های سنی پایین‌تر تسهیل می‌کند.

محمد رحمانیان جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:  با توجه به شرایط، تعلل در دریافت واکسن، خطر ابتلا و درگیری را برای این افراد بالا می‌برد. ضمن اینکه این افراد همچنان جزئی از زنجیره انتقال کرونا باقی می‌مانند.

وی اظهار کرد: هر چند درصد بالایی از گروه‌های سنی فراخوان شده تاکنون واکسن خود را دریافت کرده‌اند، اما هر نفری که واکسینه نشود، خطر انتقال ویروس را بالا می‌برد.

مقالات مشابه:بهترین آسایشگاه سالمندان تهران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم ابراز کرد: این روزها دانشگاه در تأمین و تزریق واکسن با هیچ مشکل خاصی مواجه نیست و آماده تزریق واکسن به تمام مراجعین طبق برنامه است.

رحمانیان بیان کرد: نکته ای که بسیار نگران‌کننده است و باعث شده شرایط سخت‌تر شود، تعلل افراد فراخوان‌شده برای دریافت واکسن است.

وی با اشاره به وضعیت ابتلا به کرونا در منطقه تأکید کرد: کار از هشدار گذشته است و من برای جهرم و خفر شدیداً احساس خطر می‌کنم.

وی ادامه داد: اگر وضع به همین صورت ادامه پیدا کند، قطعا تعداد مرگ و میرها هر روز بیشتر خواهد شد. مرگ‌هایی غیرقابل باور. متأسفانه هر چه هشدار می‌دهیم کسی توجه نمی‌کند و عادی‌انگاری‌ها همچنان ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: شمار بیماران بستری در پیمانیه از ۱۰۰ نفر هم گذشته و روزانه هم این تعداد در حال افزایش است و شامگاه چهارشنبه سه بیمار در بیمارستان پیمانیه بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: یکی از آنها یک جوان ۲۹ ساله است که دو روز پیش با تنگی نفس مراجعه می‌کند، در حالی که ۱۰۰درصد ریه این بیمار درگیر کرونا بوده است. دو بیمار عزیز دیگری نیز  ۶۲ ساله و ۶۴ ساله بودند که متأسفانه برای دریافت واکسن اقدام نکرده بودند.

وی افزود: هر سه بیمار از شهرستان‌های اطراف هستند که به همین دلیل در آمار فوتی‌های جهرم قرار نمی‌گیرند.

این شرایط در حالی است که موج کرونای دلتا تمام کشور را فراگرفته و ظرفیت تخت‌های بستری در بیشتر شهرها به‌خصوص مراکز استان‌ها تکمیل شده است.

وی تصریح کرد: این ویروس با تأثیر عجیب خود، به سرعت ریه بیمار را درگیر می‌کند و اگر بیمار به موقع مراجعه نکند، کار را به آی‌سی‌یو می‌کشاند. در حالی که در مرحله اولیه درگیری با این ویروس، بیمار فقط علائمی ساده از بیماری گوارشی و سرماخوردگی را دارد.

رحمانیان گفت: از مردم عزیز مصرانه خواهشمندیم در هیچ  دورهمی و تجمع از هر نوعی که اعم از عروسی، عزا و... شرکت نکنند، تمام هشدارها را جدی بگیرند و به‌خصوص ماسک‌زدن را به هیچ عنوان فراموش نکنند.

مقالات دیگر:بهترین سرای سالمندان تهران



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()